Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
ChaosJockey helpt organisaties met publiceren van hun SaaS oplossing op Azure Marketplace. Klanten merken dat verkoop makkelijker wordt via Azure Marketplace. Lees nu waarom dat is
Elke klant en situatie is anders. Toch zijn er generieke vraagstukken te onderkennen: Is de basis op orde? Hoe halen we resultaten? Hoeveel meer kunnen we doen?
Resultaat is altijd het product van focus, kracht en grip.
Zoom uit en doe de 1 minuut quick-scan hieronder.
Hier zijn een paar vragen. Ze kunnen helpen naar meer grip op de commerciële effectiviteit.
1. Besteedt u voldoende tijd en moeite aan klanten met het meeste groeipotentieel?
2. Is wat u verkoopt wel hetzelfde als wat uw klant van u koopt?
3. Zijn uw financiële KPI's en commerciële KPI's goed afgestemd en versterken ze elkaar?
4. Vertellen uw verkopers vooral over functionaliteit, of praten ze met uw klant over het realiseren van echte waarde?
5. Kent u de kosten per commercieel contact? (Face-to-face, Voice-to-Voice, Bit-to-Bit), en zijn deze geoptimaliseerd?
6. Bent u er zeker van dat er geen gaten, poelen of lekkages zijn in uw commerciële proces?
Hoe te tellen:
Elk van deze vragen die u niet met een helder 'Ja zeker!' kunt beantwoorden, telt als een 'nee'. U heeft het waarschijnlijk ooit bekeken en het adequaat bevonden, maar goed is de vijand van beter.
Resultaten:
1 of 2 Nee's
U doet het erg goed. Het lijkt erop dat u uw commerciële proces goed hebt overdacht en maatregelen op zijn plaats hebt die helpen bij continue verbetering. Laten we een gesprek voeren, u lijkt alles op een rijtje te hebben om uw bedrijf te versnellen.
3 of 4 Nee's
U doet het goed en heeft bovengemiddelde controle over uw commercieel systeem. Er zijn echter efficiëntieverbeteringen te behalen, en de verwachting is dat u de omzet met 10-20% kunt verhogen, zonder extra investeringen. Laten we een gesprek hebben om te zien wat sommige van de kernvragen zouden kunnen zijn.
5 of 6 Nee's:
Geweldig nieuws! Er is laaghangend fruit te vinden. Er zijn manieren om uw prestaties te verbeteren en de resultaten zouden binnen 3 tot 6 maanden realiseerbaar moeten zijn. Neem nu contact op, en laten we ontdekken wat de eerste stappen kunnen zijn.
Deze vragen zijn bedoeld om je aan het denken te zetten en om nieuwe inzichten te triggeren. Als ze intrigeren, is het goed om er over door te praten. Laat wat van je horen!
Focus:
Doelgroep - Wie is mijn klant?
Propositie - Is wat ik verkoop hetzelfde als wat de klant koopt?
Hygiene - Wie doet wat?
Kracht:
Process - Hoe verkopen we?
Verkoop - Hoe effectief zijn we?
Vaardigheden - Hoe goed zijn we in executie?
Grip:
Capaciteit - wat kost een contact?
Terugverdienkracht - kunnen we nurturen en uitbouwen?
Data - worden we beter?
Voor elk van deze aspecten kunnen we de status bepalen. Er zijn heel veel andere onderwerpen te bedenken, maar doorgaans vallen die in een van de 3 categorieën.
Copyright © 2024 Chaos Jockey - Alle rechten voorbehouden
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.